A Toyota és prémium márkája, a Lexus az idei év első negyedévében a piaci növekedés üteménél gyorsabban növekedve mintegy 279.000 új autót értékesített Európában, amelynek több, mint 50%-át tették ki a környezetbarát hibrid elektromos modellek. Ezzel a világ legzöldebb autógyártója, amely Európában egyetlenként csökkentette flottaszintű CO2 kibocsátását 100 gm/km alá, a tervezettnél egy évvel hamarabb elérte, hogy az európai eladásai több, mint felét képviseljék a részben vagy teljesen elektromos autók.

A Toyota és a Lexus 19 különböző járműből álló kínálattal és három új, fontos modellel vágott neki Európában az első negyedévnek. 2019 januárja és márciusa között a világ legzöldebb autógyártója 279.000 járművet értékesített a régióban (Nyugat-, Közép- és Kelet-Európa, Törökország, Oroszország, Izrael, Örményország, Azerbajdzsán, Grúzia és Kazahsztán), amivel piaci részesedése 5,2 százalékra növekedett. Ebben meghatározó szerepet játszottak a környezetbarát, a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos közlekedést lehetővé tevő hibrid elektromos hajtású (HEV) modellek. A tavalyinál 14 százalékkal magasabb értékesítési eredményükkel a hibrid modellek segítettek, hogy a Toyota és a Lexus a szűkülő európai piacon is megőrizze első negyedévi eladásait, és 5,2 százalékra növelje részesedését: az újonnan bemutatott Toyota Corolla, RAV4 és Lexus UX modellek vásárlóinak túlnyomó többsége környezetbarát hibrid hajtású autót rendelt

Toyota_Camry

“Bár az európai piac gyengélkedett, a Toyota és a Lexus eladásai stabilak maradtak az első negyedévben, hála a hibrid modelljeink iránti erős keresletnek.” – avat be Matt Harrison, a Toyota európai ügyvezető alelnöke. “Ebben az időszakban három új, fontos modellt is bemutattunk, így biztosan állíthatjuk, hogy erős kínálatunkkal az év hátralevő részében is felülmúljuk majd a piac átlagát. Ennek alapján úgy vélem: az a legkevesebb, hogy teljesítjük a Toyota és a Lexus idei évre előirányzott 1.065.000 darabos értékesítési tervét.”

Lexus_RX

A vásárlók nagyon jól fogadták az új Corolla Hatchback és Touring Sports modelleket. A Toyota ezekben a modellekben vezette be kettős hibrid-stratégiáját, vagyis a vásárlók kétféle (1,8 – 122 LE és 2.0 – 180 LE) hibrid hajtáslánc közül választhatnak. A kelet-európai, török és izraeli piacokon slágernek számító Corolla Sedan most először szintén kapható hibrid hajtással is, ami az új modell értékesítéseiben 60 százalékot tett ki. Ugyancsak erős kereslet mutatkozott az új RAV4, akárcsak az új Lexus UX prémium crossover iránt, amelyeknek éppen most kezdődött meg a forgalmazása; az eddigi értékesítési adatok azt mutatják, hogy e modellek esetében a hibrid mix 89 illetve 87 százalékot tesz ki. A hibridek kimagasló eladásaihoz más modellek is hozzájárultak, például a Toyota C-HR Hybrid, illetve a Yaris Hybrid, ami rekordszintű értékesítési eredményt produkált. A Toyota európai hibrid-értékesítési mixe 51 százalék volt, ami a nyugat-európai piacon 61 százalékot tett ki.

A Toyota és a Lexus eredmények Európában 2019 első negyedévében:

  • Összesített értékesítés: 278.800 (-0,5% a tavalyi első negyedévhez képest)
  • Összesített piaci részesedés: 5,2% (+0.2 százalékpont a tavalyi első negyedévhez képest)
  • Összesített hibrid értékesítés: 143.300 (+14% a tavalyi első negyedévhez képest)
  • Hibrid mix: Nyugat-Európa: 61% – Kelet-Európa*: 24% –  összesen: 51%

Toyota_RAV4

Toyota eredmények Európában 2019 első negyedévében:

  • Toyota értékesítés: 260.400 (+0% a tavalyi első negyedévhez képest)
  • Legkelendőbb: Yaris család (69,800); Toyota C-HR család (41,700); Corolla család (40,100)
  • Legnagyobb növekedés: Mirai (+124%); Camry család (+38%); PROACE család (+19%)
  • Legkelendőbb hibridek: Yaris Hybrid (38,400); Toyota C-HR Hybrid (37,100), Corolla család (27,100)
  • Összesített hibrid értékesítés: 130,300 (+15% a tavalyi első negyedévhez képest)

Hybrid mix: Nyugat-Európa: 59% – Kelet-Európa*: 25% (benne Oroszország, Kazahsztán, a kaukázusi régió, Törökország és Izrael értékesítési eredményeivel) –  összesen: 43%

Toyota_Corolla_Touring_Sports

Lexus eredmények Európában 2019 első negyedévében:

  • Lexus értékesítés: 18,400 (-1% a tavalyi első negyedévhez képest)
  • Legkelendőbb: NX család (6,400); RX család (4,100); CT 200h (1,900)
  • Legnagyobb növekedés: UX család (új); ES (+352%); RX család (+6%)
  • Legkelendőbb hibridek: NX Hybrid (5,100); RX Hybrid (2,100); CT 200h (1,900)
  • Összesített hibrid értékesítés: 13,000 (+5% a tavalyi első negyedévhez képest)

Hybrid mix: Nyugat-Európa: 99% – Kelet-Európa*: 12% (benne Oroszország, Kazahsztán, a kaukázusi régió, Törökország és Izrael értékesítési eredményeivel) –  összesen: 71%

Forrás: Toyota Central Europe