„A 2015-ben bevezetett Kadjar a Renault egyik alaptípusa, olyan globális autó, amelyet eddig is már ötvennél több országban több mint 450 000 vásárló választott. Az új Kadjar korszerűbb, stílusos formavilágával, a továbbfejlesztett kényelmi funkciókkal és még érzékelhetőbb minőségével erősíti majd tovább ezt a pozíciót. Ugyanakkor a modell a 4WD-kínálatra is épít, hiszen ez az, ami megkülönbözteti piaci vetélytársaitól.”

Olivier Tschanhenz, marketingigazgató-helyettes

Motorválaszték

Jobb teljesítmény, takarékosabb üzemeltetés

Az új Kadjarba a Renault erőforrások új generációja kerül. Mind a benzines, mind a dízel hajtásláncokban a szabványoknak megfelelő, legújabb technológia szabályozza a károsanyag-kibocsátást, olyan, amely ezen felül csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és növeli a motor teljesítményét is.

Benzines: ultramodern 1,3 TCe FAP motor

Az új Kadjar megkapja az elsőként a Scénicbe, később pedig a Capturbe és Mégane-ba szerelt 1,3 TCe erőforrást. A Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance és a Daimler együttműködésben kifejlesztett erőforrás a legmagasabb követelményeket is kielégíti a teljesítmény és a vezethetőség terén is. A 4 hengeres konstrukció egyenletes, ingadozásmentes teljesítményt nyújt. A motor már alacsony fordulatszámon is kellően magas nyomatékot képes leadni. A Kadjarban a motor részecskeszűrővel (FAP) van felszerelve. A rendszeres időközönként, önműködően regenerálódó, mikroporózus méhsejt-szerkezetű szűrő befogja és semlegesíti a kipufogógázokban lévő káros részecskéket. A TCe FAP motor négy változatban érhető el: TCe 140 FAP 6 sebességes manuális váltóval, TCe 140 FAP EDC 7 sebességes automata váltóval, TCe 160 FAP 6 sebességes manuális váltóval és TCe 160 FAP EDC 7 sebességes automata váltóval.

Dízel: nagyobb teljesítmény, jobb vezethetőség, fokozott környezettudatosság

Az új Kadjarba a leghatékonyabb nitrogén-oxid (NO) utókezelési megoldásnak tartott szelektív katalitikus redukciós (SCR) rendszerrel felszerelt, korszerűsített dízelmotorok kerülnek. A technológia a teljesítményt érintő kompromisszumok nélkül csökkenti a motorok károsanyag-kibocsátását. A Blue dCi néven ismert erőforrások ugyanakkor erősebbek is, így az új Kadjarban még lendületesebb a vezetés élménye.

  • Az előző generációs motorhoz viszonyítva  a  Blue dCi 115 motor  5 LE-vel erősebb és

10 Nm-rel nagyobb nyomatékkal rendelkezik, ami egyenletes, mégis takarékos teljesítményt jelent. Nyomatékfokozó, ún. overboost funkciója pedig igény szerint további 5 LE-t és 25 Nm-t biztosít, például a biztonságos országúti előzések elősegítéséhez. A most kézi váltóval rendelhető motorhoz később a duplakuplungos EDC automataváltó is elérhető lesz.

  • A Blue dCi 150 a legkorszerűbb erőforrás az új Kadjarban. Az elődmodellhez képest 20 lóerőnyi teljesítménynövekedés kiemelkedő motorteljesítményt biztosít. A manuális váltóval társított blokk két- és négykerékhajtással egyaránt elérhető lesz.

Kipróbált megbízhatóság

Az erőforrások tartóssága kiemelkedő szempont a Renault számára. Az új 1,3 TCe benzinmotor nem kevesebb, mint 40 000 órányi tesztpados próbán esett át. Ez 14 éven át tartó napi 8 órás üzemeltetésnek felel meg.

Váltók

Otthon úton és terepen egyaránt

Jól bevált négykerékmeghajtás

A Kadjarba szerelt négykerékmeghajtás a Nissan szakértelméből merít. Ennek köszönhetően az autó magabiztosan mozog a csúszós utakon éppúgy, mint puha talajon.

Minden igény kielégít a három üzemmód

A Kadjar négykerék-meghajtásában három üzemmód közül lehet választani:

  • 2WD: a motor csak az első kerekeknek adja le a teljesítményt, így alacsonyabb az autó üzemanyag-fogyasztása
  • Auto: a fedélzeti elektronika automatikusan osztja el a nyomatékot a két tengely között. A nyomaték akár 50%-a is a hátsó kerekekre kerülhet.
  • Lock: a központi differenciálmű összezárásával a nyomaték mindig egyenlően oszlik meg

az első és hátsó kerekek között. A terephasználatra szánt funkció legfeljebb 40 km/h sebességig érhető el.

Üzemmódot a középkonzolon, a sebességváltó kar mögött elhelyezett forgatógombbal lehet választani.

Valódi terepképességek

Bőséges, 200 mm-es hasmagasságának köszönhetően a Kadjar könnyedén birkózik meg a járatlan utakkal. Az első (17°) és hátsó (20°) terepszögek szintén a modell jó tereptulajdonságait jelzik.

Extended Grip tapadássegítő rendszer a kétkerékhajtású változatokhoz

Az ún. Extended Grip tapadássegítő rendszer továbbra is elérhető marad a Kadjar 4×2-es változataiban. Sáros, havas utakra optimalizált abroncsokkal használva javítja a meghajtott kerekek tapadását, ami megkönnyíti a vezetést sáros vagy homokos útfelületeken. A középkonzolon, a sebességváltó kar mögött elhelyezett kapcsolóval három funkció érhető el:

  • Országút üzemmód (normál tapadásvezérlés): a kipördülő kereket lefékezi a rendszer, közben a nyomatékot az átellenes kerékre viszi át, ami maximális tapadást biztosít a járműnek.
  • Egyenetlen talaj üzemmód: A kerekek tapadását a sofőr helyett a kibővített tapadóerő-szabályozó rendszer irányítja. A legkevésbé tapadó kerék fékezésével csökkenti a gyorsulást. A sáros, havas utakra kialakított abroncsok hatékonyan rázzák le a sarat, homokot vagy lágy havat.
  • Expert üzemmód: a kerekekre jutó motornyomatékot a sofőr szabályozza a gázpedálra leadott erő adagolásával és a gyorsulás megfelelő szabályozásával.

Külső formavilág

Belső kialakítás és minőségérzet

2018 - Nouveau Renault KADJAR

Kényelem

Optimalizált komfort

„Az ügyfelek körében végzett felmérések kiemelik a Kadjar kényelmét. Az új Kadjarban még jobb eredményt szeretnénk elérni e tekintetben. Újraterveztük az üléseket, hogy jobban idomuljanak az utasok testéhez, továbbfejlesztettük a klímarendszert, és olyan apróságokra is figyeltünk, minthogy például a könyöktámaszok csúsztathatók legyenek.” Jean Chevennement, programigazgató-helyettes, Kadjar

Az új Kadjar belterében szembeötlőek a legújabb kényelmi fejlesztések.

Ergonomikusabb ülések

Az újratervezett ülések hossza is állítható. Ezenkívül a dupla sűrűségű habszivacs bélés fokozott kényelmet biztosít, és hosszú utakon is megakadályozza a fáradtság érzésének kialakulását, míg a szilárdabb oldalsó megerősítések jobban támasztják a testet. A csúsztatható első könyöktámasz bármilyen testalkatnak megfelelően állítható.

Átalakított belső panelek az ajtókon

A belső ajtópaneleket teljes mértékben átalakították. Az elektromos visszapillantó tükrök és az egyérintéses ablakok kezelőszervei mostantól egyazon konzolba kerültek, és a könnyebb esti használat érdekében háttérvilágítást kaptak. Az ajtón a szatén króm díszítésű betétek alatt kialakított tárolórekeszekben immár nagyobb vizespalackok is elférnek.

Javított fűtéseloszlás

A középkonzol hátulján lévő új szellőzőnyílások még jobb hőérzetet biztosítanak a hátul utazók számára.

Funkcionális szempontok

Az új KADJAR megkönnyíti az életet

A Renault minden részletében áttekintette a népszerű Kadjart, hogy az új modellje még praktikusabb legyen a mindennapos használat során.

Átalakított középkonzol

A középkonzolon két nagyobb pohártartó kapott helyet, amelyek állíthatóak a fokozott kényelem érdekében. A sebességváltó kar előtti tárolórekesz pedig világítást kapott.

Sokoldalú csatlakoztathatóság

Az új Kadjarban az R-LINK 2 multimédia-rendszerhez okostelefon-tükrözés funkció is tartozik, amely az Android Auto és Apple CarPlay megoldásokkal egyaránt kompatibilis. A sofőr közvetlenül az utastér kijelzőjén tudja megjeleníteni kedvenc alkalmazásait, ami nagyobb biztonságot és kényelmesebb használatot tesz lehetővé.

Hangsúlyosabban jelzett sebességkorlátozások

Az új Kadjarhoz tíz vezetéstámogató rendszer közül válogathatnak kiegészítőket az ügyfelek, mint pl.: az Easy Park Assist parkoló automatika, AEBS City and Inter-Urban vészfékasszisztens, ütközésfigyelmeztetés elől, sávelhagyás-figyelmeztetés, holttér-figyelmeztetés stb. A palettát mostantól gyorshajtás-megelőzést segítő funkció is gazdagítja, amely a GPS által jelzett sebességet összeveti a jármű elején lévő kamera által rögzített sebességkorlátozó táblákkal. A sofőr így mindig tisztában lesz azzal, hogy átlépte-e a sebességhatárt.

Egy sor praktikus ötlet

Az első ajtókban kialakított tárolórekeszekben mostantól akár 1,5 literes vizespalack is elfér. A hátsó utasok részére két USB-aljzat áll rendelkezésre telefon, táblagép, játékkonzol stb. töltéséhez. Végül pedig az első ajtóknál küszöbvilágítás teszi kényelmesebbé a be- és kiszállást.

Modulárisabb elrendezés

A Kadjar 527 literes (472 dm³ VDA-szabvány szerinti) csomagtartója az egyik legnagyobb a szegmensben szereplő versenytársak között. A hátsó üléssor 2/3-1/3 arányban lehajtható a csomagtér mindkét oldalán elhelyezett „Easy Break” fogantyúk segítségével. Ugyanakkor az első ülés teljesen dönthető, ezáltal több mint 2,5 méter hosszú tárgyak is szállíthatók az autóban.

Értékesítőink:

kovacs_pKovács Péter
Renault-Dacia értékesítő
Tel.: +36 66 519 202
Mobil: +36 30 664 47 76
peter.kovacs@meszlenyiauto.hu

gali_aGali Árpád
Renault-Dacia értékesítő
Tel.: +36 66 519 203
Mobil: +36 30 664 47 77
arpad.gali@meszlenyiauto.hu

Forrás: Renault Hungária