Mind a vadonatúj Toyota Corolla, mind a vadonatúj Toyota RAV4 ötcsillagos eredményt ért el a 2019-es Euro NCAP teszten. Ezzel a világ legnépszerűbb személyautója és legnépszerűbb SUV-ja egyben helyet kapott a világ legbiztonságosabb autói között is. Mindebben fontos szerepe van a japán autógyártó forradalmi, TNGA padlólemezének is: a Corolla a GA-C, a RAV4 pedig a GA-K platformra épül. Legalább ilyen súllyal esett latba ugyanakkor a jövőbemutató vezetéstámogató technológiák és high-tech aktív biztonsági rendszerek széles tárházát csokorba fogo új Toyota Safety Sense 2 rendszer is, amely sztenderd felszereltség  a Corolla és a RAV4 összes modellváltozatában, jól mutatva hogy a biztonság a Toyota filozófiájának központi eleme.

Az idei évben bemutatott vadonatúj Toyota Corolla – a világ első autója, amely két eltérő teljesítményű környezetbarát hibrid elektromos hajtással is elérhető –  és szintén a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid hajtását is kínáló Toyota RAV4 modellek maximális, 5 csillagos besorolást kaptak az autók biztonságát vizsgáló legutóbbi, a korábbiaknál is szigorúbb Euro NCAP teszteken.

Toyota_Corolla_Euro_NCAP

A Corolla és RAV4 kiváló eredményeket ért el mind a négy Euro NCAP kategóriában:

Felnőtt utasok védelme Gyermek utasok védelme Sérülékeny közlekedők védelme Biztonsági segédrendszerek
Corolla 95% 84% 86% 77%
RAV4 93% 87% 85% 77%

Toyota_RAV4_Euro_NCAP

A vadonatúj Corolla és RAV4 törésteszt-eredménye hűen tükrözi TNGA-alapú padlólemezük és karosszériájuk szerkezeti szilárdságát, ami a stratégiai pontok megerősítésének és a nagy szilárdságú acélok alkalmazásának köszönhetően hatékonyan vezeti el az ütközés energiáját az utascellától. A Toyota határozott törekvése, hogy a vásárlók legszélesebb rétegei számára is elérhetővé tegye a fejlett biztonsági technológiákat, ezért a második generációs Toyota Safety Sense csomag alapáras a Corolla és a RAV4 összes modellváltozatában. A csomag része a gyalogos- és kerékpáros-felismerés funkcióval kiegészített ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS), az adaptív sebességtartó automatika (ACC), a kormányzási rásegítéssel kiegészített sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), az automatikus távfény-vezérlés (AHB) és a jelzőtábla-felismerés (RSA). A Corolla és a RAV4 ütközést megelőző biztonsági rendszere maximális pontszámot kapott az alacsony, városi sebességtartományokban, és minden sebességnél segített elkerülni az ütközést. A Toyota Safety Sense autópálya-sebességnél is jó teljesítményt nyújtott. Amikor a Toyota egy lassabban mozgó autóhoz közelített, minden sebességtartományban sikerült megelőzni a balesetet. Amikor pedig a Toyota egy álló vagy lassító autóhoz közelített, a legtöbb esetben sikerült elkerülni az ütközést, és mérsékelni a baleset súlyosságát. A rendszer gyalogos- és kerékpáros-felismerő funkciója is jól vizsgázott: az autók minden körülmények között – éjjel és nappal egyaránt – sikeresen megakadályozták a gyalogos és kerékpáros célbábuk elgázolását. Ez az eredmény látványosan igazolja, hogy a Toyota számára mennyire fontos az autók, utasaik és a többi közlekedő biztonsága. A vállalat arra törekszik, hogy egyre jobb autókat készítsen, és e filozófia központi eleme a biztonság, ezért a Toyota elkötelezetten dolgozik azon, hogy a fejlett technológiák ne csupán a gazdagon felszerelt csúcsmodellek privilégiumai legyenek, hanem a márka teljes termékkínálatában elérhetővé váljanak.

Forrás: Toyota Central Europe