Megújult a francia márka középső szabadidő-autója, ami friss formát és átgondolt belsőt kapott, de az igazi újdonság a lemezek alatt található, ugyanis a Kadjar teljes motorválasztéka kicserélődött. A Renault crossoverét terepen is vezettük.

Mostanra eljutott oda a Renault, hogy három méretben is kínál szabadidő-autót, a választékban a Captur és a Koleos között helyezkedik el a Kadjar, amit 2015-ben mutattak be. Az eltelt idő
alatt több mint 450 ezer példány kelt el belőle, és most alaposan átfésülték, hogy továbbra is a kategória meghatározó szereplője legyen olyan konkurensek mellett, mint a 3008, a Kuga, a Sportage
és a Tiguan, vagy éppen a Nissan Qashqai, amivel közös alapokra épül.

Kadjar-1

STÍLUSOSABB, PRAKTIKUSABB

Három év alatt még egyáltalán nem avult el a Kadjar formája, ezért a Renault tervezőinek nem kellett sokat változtatni a bevált dizájnon. A karosszéria alakja megmaradt, de a részleteket tovább
finomították. A fényszórók C-alakú nappali menetfénye illeszkedik a többi Renault-modelléhez, a ködfényszórók szögletesek lettek, és hangsúlyosabb a hűtőmaszk is, ami új mintát kapott. A kínálatba új színek és kerekek érkeztek, a smaragdzöld és a szürke mellett a képeken látható kék fényezés és a látványos 19 colos kerék is most jelent meg. A jobban felszerelt kivitelek cápauszony
formájú antennát kapnak, és figyelemfelkeltők az első fényszórókba épített C-alakú irányjelzők is. Belül több részletet dolgoztak át azért, hogy még komfortosabb és praktikusabb legyen a Kadjar. Jobb minőségűek az anyagok, a drágább kárpitok háromdimenziós hatású mintát kaptak, és az ülések is kényelmesebbek lettek. Az oldaltartásuk keményebb tömésű, míg az ülőlapok lágyabb habból vannak, a testre szabást kihúzható combtámasz is segíti. Nagyobbak a rakodóhelyek, az ajtókban már másfél literes palack is elfér, csúsztathatóvá vált a középső könyöklő, hátul pedig
külön szellőzőnyílás és két USB töltő jár az utasoknak. A Kadjar a legpraktikusabb modellek közé tartozik a kategóriában, és éppen annyival nagyobb a testvérmodell Qashqainál, hogy családi használatra is tökéletesen megfelelő legyen. A csomagtartója alapesetben is 472 literes, a két részre osztott padlója praktikus térelválasztónak is használható, az alatta lévő hellyel együtt pedig
527 literes a tér. A hátsó üléstámlák a csomagtér felől egy kar meghúzásával hajthatók le, amivel 1478 literes lesz a raktér, a jobb első ülés előredöntésével 2,56 méter hosszú tárgyak is beférnek az autóba.

Kadjar-2
Kadjar-3

ÚJ ÉRINTŐKÉPERNYŐVEL

Naprakészebb is lett a belső tér a modellfrissítéssel. A számlapokat továbbra is egy mérsékelten konfigurálható színes képernyő mutatja, a telefonnak remek helye van a műszerfal alján, ahol vezeték nélkül lehet tölteni, és sokkal jobban mutat a teljesen áttervezett középkonzol. A hétcolos érintőképernyő immár belesimul a környezetébe, oldalt érintőgombokkal lehet gyorsan
elérni a személyre szabható kezdőlapot, és fényes felületével olyan könnyedén kezelhető, mint a táblagépek. A menüje egyértelmű, de a térkép grafikája ennél modernebb is lehetne, igaz, Android Auto és Apple CarPlay segítségével okostelefontükrözésre is lehetőségünk van, amivel a kedvenc navigációs rendszerünket használhatjuk. Teljesen új a klímaberendezés kezelőfelülete, a három fém forgókapcsoló közepére apró kijelzők kerültek, ami a Dacia Dusterből lehet ismerős. A vezetéssegítők felárasak, az automata távfényszóró, a sávelhagyásra figyelmeztető és a táblafelismerő
rendszer a középső szinttől, az autonóm vészfék és a holttérfigyelő csak a csúcsmodellhez rendelhető, távolságtartó és sávtartó rendszert nem találunk az opciós listán, önállóan parkoló asszisztens, fűthető szélvédő és teljesen LED-es fényszóró azonban elérhető.

Kadjar-4

KIS MOTORRAL IS BEVÁLIK

A legnagyobb változás a motortérben történt, a teljes kínálat kicserélődött. A korábbi 1,2 literes alapmotor helyét egy új 1,33 literes, turbós négyhengeres benzines vette át, amit a Daimlerrel közösen fejlesztettek, és ami többek között a Mercedes-Benz A-osztályban, a Nissan Qashqaiban és a Dacia Dusterben is megtalálható. A motort részecskeszűrővel is felszerelték, hogy megfeleljen a legújabb károsanyagkibocsátási határértékeknek. A teljesítménye 140 és 160 lóerő lehet, és a két változat között nemcsak papíron, hanem érzésre sincs sok különbség. A kisebb teljesítményű motor tökéletes a belépőmodellhez, simán és csendben jár, rugalmasabb vele a Kadjar, mint amit kinéznénk belőle. Nem véletlen, hiszen 240 Nm a legnagyobb nyomatéka, de a motor kis mérete miatt érdemes úgy kapcsolni a hosszú úton járó hatfokozatú kézi váltóval, hogy ne kerüljön 1750 alá a fordulatszám, és lendületesen haladhassunk. A menetpróbán 19 colos kerekekkel és  elképesztő tapadású Michelin Pilot Sport 4 abroncsokkal szerelték az autókat, pedig a Kadjar inkább kényelmesre, mint sportosra hangolt. A kormánya könnyű, és a futóműve is ügyesen csillapít ahhoz, hogy még a 225/45 méretű gumikon se mondjuk rázósnak. A mindennapi használatra tökéletesen megfelel ezzel a motorral, a tíz másodperc körüli százra gyorsulás és a kétszáz km/óra feletti végsebesség lefedi az átlagos igényeket, a menetpróbán tapasztalt 7 liter körüli fogyasztás sem túlzás. Az erősebb benzines felára 250 ezer forint, és mindkét motorhoz kérhető hétfokozatú duplakuplungos automatizált váltó. A kínálatban az 1,5 literes dízelmotor továbbfejlesztett változatát is megtaláljuk, 110-ről 115 lóerőre növelt teljesítménnyel, 250 helyett 260 Nm nyomatékkal. A teljesen új 1,75 literes turbódízel egyelőre nem elérhető, ez az 1.6 dCi helyére lép, 130 helyett 149 lóerős, és egyedül ehhez rendelhető igazi összkerékhajtás. A vevők többségének azonban nincs szüksége rá, hiszen a Kadjar, ahogyan eddig, úgy továbbra is elsősorban családi autóként szolgálhat, arra pedig nagyszerűen beválik. Praktikus utasterével és bővebb felszereltségével jó vételnek számít, az ára a megfelelőnek mondható alapfelszereltséggel 5,8 millió forinttól kezdődik.

Kadjar-5

Kadjar-6

A gyártók szeretik bebizonyítani, hogy a szabadidő-autóik nemcsak épített úton, hanem könnyebb terepen is megállják a helyüket, és a Kadjar menetpróbájának is része volt az off-road program. Szardínián a benzines, elsőkerék-hajtású autókat nemcsak országúton, hanem 40-50 kilométert sziklás földutakon is vezettük. A 19 colos kerekekkel és sportabroncsokkal szerelt Kadjar becsülettel bírta a gyűrődést, még akkor is, ha ezt a változatát nem éppen erre tervezték. 20 centis hasmagassága, a 17 fokos első és 25 fokos hátsó terepszöge is elég volt ahhoz, hogy ne érjen le az alja. Az összkerekes dízelt egy ennél jóval keményebb épített pályán próbára is tehettük, ahol meredek emelkedőkön és lejtőkön, mély sárban és vizesárokban (a gázlómélység 45 centiméter) bizonyíthatott a Kadjar. Az összkerékhajtású modellekben háromféle mód közül választhatunk a forgókapcsolóval: a 2WD csak az első kerekeket hajtja, az Auto akár a nyomaték 50 százalékát is juttathatja a hátsó kerekekre, a Lock pedig 40 km/órás sebességig egyformán osztja el a motor erejét a négy kerék között. A fronthajtású modelleknek is van segítsége a terepen, a 60 ezer forintos Extended Grip csomag négyévszakos abroncsokat és állítható kipörgésgátlót tartalmaz.

Kadjar-7

Forrás: Autó és Stílus / Csordás Gábor

Értékesítőink:

kovacs_pKovács Péter
Renault-Dacia értékesítő
Tel.: +36 66 519 202
Mobil: +36 30 664 47 76
peter.kovacs@meszlenyiauto.hu

gali_aGali Árpád
Renault-Dacia értékesítő
Tel.: +36 66 519 203
Mobil: +36 30 664 47 77
arpad.gali@meszlenyiauto.hu